 
 Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem
Magdalena Załęczna
Bardzo wiele napisano o potrzebie realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce, ale w dalszym ciągu niewielki jest zakres praktycznych doświadczeń w tej sferze.…
 
 Nieodzowność innowacji
Marcin Giełzak
Zacznijmy od krótkiej maksymy, która posłuży nam tu za motto: nie tyle firmy tworzą innowacje, ile innowacje tworzą firmy.
 
 Employer branding, czyli jak przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników?
Agata Matuszewska-Kubicz
Fotele masujące, dzień pizzy, pokój gier czy korporacyjna karta kredytowa to tylko niektóre benefity, na które mogą dziś liczyć pracownicy od pracodawców. Warto jednak…
 
 Wielbłąd i ucho igielne, czyli o religii i gospodarce
Marcin Giełzak
Okazję do nakreślenia tych kilku słów stworzyło mi ukazanie się książki „Religia a gospodarka” autorstwa Janusza Skodlarskiego — to najnowsza pozycja w cenionej serii „Krótkie…
 
 Mity w zarządzaniu
Marcin Giełzak
Istnieje stereotyp biznesmena jako człowieka praktycznego i twardo stąpającego po ziemi. Nic nie mogłoby być odleglejsze od prawdy. Osobiście poznałem aż nazbyt wielu ludzi interesu,…
 
 Hiperłącza obaliły hierarchię
Marcin Giełzak
W 1999 roku cały (cyfrowy) świat żył euforią wokół firm internetowych i paniką spowodowaną „pluskwą milenijną". To pierwsze skończyło się wielkim kryzysem całej branży, to drugie -…
 
 Skąd nie warto uczyć się przedsiębiorczości?
Kult przedsiębiorczości zbyt łatwo przechodzi w kult konkretnych przedsiębiorców. Najbardziej jaskrawym tego przejawem dawniej był Steve Jobs, a dziś jest Elon Musk. W takiej sytuacji łatwo uwierzyć,…
 
 Ekonomia w cieniu demografii?
Marcin Giełzak
„W nachodzących latach - zauważył pewien brytyjski ekonomista - zasadniczym obowiązkiem rządu będzie transferowanie pieniędzy młodych ludzi – starym”. Demograficzne tąpnięcie,…


