
Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem
Magdalena ZałęcznaBardzo wiele napisano o potrzebie realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce, ale w dalszym ciągu niewielki jest zakres praktycznych doświadczeń w tej sferze.…

Nieodzowność innowacji
Marcin GiełzakZacznijmy od krótkiej maksymy, która posłuży nam tu za motto: nie tyle firmy tworzą innowacje, ile innowacje tworzą firmy.

Employer branding, czyli jak przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników?
Agata Matuszewska-KubiczFotele masujące, dzień pizzy, pokój gier czy korporacyjna karta kredytowa to tylko niektóre benefity, na które mogą dziś liczyć pracownicy od pracodawców. Warto jednak…

Wielbłąd i ucho igielne, czyli o religii i gospodarce
Marcin GiełzakOkazję do nakreślenia tych kilku słów stworzyło mi ukazanie się książki „Religia a gospodarka” autorstwa Janusza Skodlarskiego — to najnowsza pozycja w cenionej serii „Krótkie…

Mity w zarządzaniu
Marcin GiełzakIstnieje stereotyp biznesmena jako człowieka praktycznego i twardo stąpającego po ziemi. Nic nie mogłoby być odleglejsze od prawdy. Osobiście poznałem aż nazbyt wielu ludzi interesu,…

Hiperłącza obaliły hierarchię
Marcin GiełzakW 1999 roku cały (cyfrowy) świat żył euforią wokół firm internetowych i paniką spowodowaną „pluskwą milenijną". To pierwsze skończyło się wielkim kryzysem całej branży, to drugie -…

Skąd nie warto uczyć się przedsiębiorczości?
Kult przedsiębiorczości zbyt łatwo przechodzi w kult konkretnych przedsiębiorców. Najbardziej jaskrawym tego przejawem dawniej był Steve Jobs, a dziś jest Elon Musk. W takiej sytuacji łatwo uwierzyć,…

Ekonomia w cieniu demografii?
Marcin Giełzak„W nachodzących latach - zauważył pewien brytyjski ekonomista - zasadniczym obowiązkiem rządu będzie transferowanie pieniędzy młodych ludzi – starym”. Demograficzne tąpnięcie,…